Retur & Återbetalningar
1. Återbetalning
För de flesta artiklar, i den osannolika situationen att din produkt är felaktig eller defekt, kan du returnera den för återbetalning eller byte inom 30 dagar efter mottagandet.
-
Produkten måste vara oanvänd och i samma skick som vid mottagandet.
-
Produkten ska vara i originalförpackningen.
2. Returer
-
När vi mottagit och inspekterat returvaran skickar vi ett e-postmeddelande som bekräftar mottagandet.
-
Vi meddelar om återbetalning godkänts eller avslagits.
-
Om återbetalning godkänts behandlas den automatiskt på samma betalmetod som användes vid köpet.
-
Alla priser anges exklusive moms, och kunden ansvarar för eventuella tullavgifter och importmoms vid returer.
3. Försenade eller saknade återbetalningar
Om du inte mottagit din återbetalning:
-
Kontrollera ditt bankkonto igen.
-
Kontakta kreditkortsföretaget – det kan ta tid innan återbetalningen registreras.
-
Kontakta banken – vissa behandlingstider förekommer.
-
Om återbetalningen fortfarande inte syns, kontakta oss via chatt eller FÖRETAG@FÖRETAG.SE.
4. Byten
-
Vi ersätter endast varor som är defekta eller skadade.
-
För byte mot samma artikel, kontakta oss via e-post på FÖRETAG@FÖRETAG.SE.
5. Returfrakt
-
För godkända reklamationer står produktnamn för returfrakten.
-
För övriga returer betalar kunden returfrakten.
-
Kontakta oss via FÖRETAG@FÖRETAG.SE för instruktioner om hur du skickar tillbaka produkten.