Leveransvillkor

📩 Leveransvillkor 

Leverans

Vi erbjuder spÄrbara leveranser via vÄra logistik- och transportpartners.
NÀr din bestÀllning har skickats frÄn vÄrt lager mottar du en spÄrningslÀnk via e-post eller SMS.

Normal leveranstid Ă€r 5–15 arbetsdagar, beroende pĂ„ produkt och lagerstatus. Leveranser kan ske direkt frĂ„n vĂ„rt centrallager eller via vĂ„ra logistikpartners.

Ansvar över paketet

NÀr försÀndelsen Àr markerad som levererad av transportören (t.ex. till brevlÄda, postbox, utlÀmningsstÀlle eller vid dörren) anses leveransen fullgjord.
→ DĂ€refter övergĂ„r ansvaret för försĂ€ndelsen till kunden.

Vi ansvarar inte för paket som försvinner efter att de markerats som levererade.

Om paket saknas efter leverans

Om du inte hittar ett paket som stÄr som levererat:

  1. Kontrollera med familjemedlemmar, granne eller fastighetsskötare

  2. Leta i nÀrheten av brevlÄda/ytterdörr eller alternativ leveransplats

  3. Kontakta transportörens kundtjÀnst och begÀr leveransutredning

Om transportören bekrÀftar leverans till korrekt adress kan vi tyvÀrr inte ersÀtta paket som försvunnit, förlorats eller misstÀnks ha blivit stulna efter leverans.

Förseningar

Förseningar kan uppstÄ vid hög belastning hos transportör eller tull.
Vi ansvarar för försÀndelsen fram till leverans, men ej för omstÀndigheter efter leverans sÄsom:

  • Stöld

  • Skador som uppstĂ„r efter leverans

  • Paket som inte hĂ€mtas ut i tid

Ej uthÀmtade paket

För paket som inte hÀmtas ut i tid förbehÄller vi oss rÀtten att debitera en avgift om 250 kr för att tÀcka frakt- och hanteringskostnader.